Rottweiler.

Hej alla! Om 5 dagar reser min man till Afghanistan.Så det är lite blandade känslor.Jag stöttar honom till 110 % och det vet han redan.Jag är positiv men har ändå i bakhuvudet att det kan hända något.MEN går jag & tänker på att det kan hända något så kommer jag må dåligt & stänga in mig här hemma.OCH det vill jag verkligen inte att det ska hända.Jag jobbar inte just nu utan vill umgås med min man så mycket så möjligt innan han reser.Men när han är där nere så kommer jag att jobba för att dels ha något annat att tänka på & att ha något att göra på dagarna.Jag hoppas tiden kommer gå fort nu tills han får komma hem på semester i November.Sen tillbaks igen & sen kommer han hem för gott Februari 2012,vilket jag vill ha NU!



Och nu till rubriken Rottweiler.Jag & min man har funderat på att skaffa hund.& vi är inne på Rottis,dom hundarna är så fina & verkar så jäkla underbara:)Jag köpte en bok om hundar idag på City Gross,skulle nog inte köpt den för jag fastnade för 4 olika hundraser =( (Hm inte bra) :) Hehe! Rottweiler,Labrador,Siberian Husky & Golden Retriver:) Alla raserna är så himla fina.Vissa kräver lite mer jobb än andra.Inte så att vi ska skaffa hund imorgon liksom.Utan det blir nästa år när min man kommit hem.Min man har växt upp med hundar,dom har haft hund istort sett hela tiden.Såhan är van liksom.Jag hade en dvärgspets ihop med mitt X.Självklart kan man inte jämföra med en sån liten & dom andra raserna,men det är inget nytt för oss.Jag läser väldigt mycket om Rottisen då det lutar mest åt den rasen.Jag vill ha en helrasig rottis,ja dom är dyrare men ska det vara en rottis ska det vara en helrasig.Min mans mor har en Labbe som heter Molly som fyller 9 år på måndag faktiskt:)

Nu ska jag strax sova,men först plocka ur disken från diskmaskinen & duscha & sen sova.Imorgon bitti ska vi lämna in våran Audi på verkstan.Det kommer ta ett par timmar,som tur är får vi låna en bil:)


Har du / ni hund? Vad har ni för hund??:) Skriv gärna & berätta:)


// Enna

Kommentarer
Postat av: Jozzan

Jag är uppvuxen med schäfer, men har aldrig direkt gillat hundar. Men honom tyckte jag om. Däremot är jag otroligt rädd för ganska många hundraser, däribland Rottis. Så när sambons brorsa införskaffade sig 2 rottisar åkte jag bara dit om han hade dem i uthuset på gården, annars vågade jag inte sätta min fot där. Nu har han inte dem kvar men har en liten lurvig sak som det funkar bra att träffa.

2011-08-04 @ 11:00:49
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0